Tuesday, 8 March 2011

Belajar hormat mak ayah !

Salam readers...arghhh !!.. hari ni aku rasa geram sangat2 dengan sorang budak ni..haiyaa... sebab terlalu dimanjekan lah ni... ni la masalah nyee... kalau dah mak ayah dah manje dan tiada nak ajar serbi serbi sifat mahmudah, meman esok lusa anak tu pasti mampu melawan cakap orang tua. aku ni bukan la nak kutuk tapi mahu menyatakan jikalau anak ni terlampau dimanjakan.. ha ! konfem anak2 tue akan pijak kepala mak ayah sendiri.. aku yang tengok ni pon dah cukup sakit hati maa... tak sopan kot mak ayah dibuat macam tue.. tak sedar diri ke dari mana ko tue keluar??? kalau mak ayah ko tue tiada... belum tentu ko tu wujud kat muka bumi ini !

maaf la jika aku kasar sangat dalam blog aku ni... mungkin membuat kan pembace tidak selesa tapi hakikat nya begitu la... majoriti budak2 muda macam tuttt jeee ! mungkin mereka tak diterapkan dengan ajaran agama... cuba lah kita ni pergi sekolah agama tue... ustaz atau ustazah mesti akan menanam fikiran anak2 muda ni dengan ilmu akhlak.. ilmu fiqah..ilmu tajwid dan sebagai nye.

ilmu2 macam ni la yang boleh membantu budak2 ni sedar akan makna akhlak, budi bahasa, dan sopan santun... tak de la kurang ajar semacam ajee.... nak je aku lempang muke uh... bagi bangun dari tidur khayalan dier uh.. ingat dapat nikmat sangat ke buat mak ayah macam uh... weyh.. kalau dah sekali mak ayah kate tak kan maafkan ko... belum sampai ke lubang kubur pon ko belum tenang weyh... inikan pulak dah masuk kubur.. haih... malas aku mahu nyata kan panjang2.. agak2 mata, akal dan jiwa uh boleh baca buku kan... bukak langkah kaki ko yang DIPINJAM KAN ALLAH uh... pergi kedai buku atau perpustakaan yang berdekatan dan baca buku2 agama... buku2 yang membantu hidup sejahtera je di dunia ni...

TOLONG LAH JANGAN JADI ANAK DERHAKA.. !!! tidak berkat hidup di dunia dan di akhirat !

5 comments:

diyana said...

hai hanie!! saya ada tag awak join contest...ni link ye..^^

http://diyanadena.blogspot.com/2011/03/contest-beautiful-eyes-by-tennielicious.html

syafiqah @ syasya said...

Hi dear :) sudah follow you juga :D no 200 tau :D

Encik Blogger said...

alamak.. ingt dapat 200 tadi.. terlajak satu.. EB memang rase nk lempang je sape yg kurang ajar ngn mak ayah.. GRR

Encik Blogger said...

EB nk exchange banner.. dah amek dah.. hehehe...

grawwrbabe. said...

heheehh..thanx u all.. encik blogger.. anti sye amek awak ye :)
syasya !!!... u r most welcome here darling ! hahahaa....