Thursday 24 March 2011

Hati dan Nabi :)

Salam readers... aku baru sahaja balik !!!.. fuh penat.. tapi kepala ni full of my story jek yang mahu disumbat lam blog tercinta...

first of all... beb.. kisah aku bergadoh ngan my baby love still berterusan dan aku tak tahu bila boleh bertahan jika dia masih ajak gadoh.... agak nya nak aku cepat lelap mata agak nyaa.. urmm biar je laa.. tue kehendak die kan.. aku tahan jek mata aku ni semasa bekerja... bersabar... jika kita bersabar dalam menempuhi dugaan.. Allah akan tebus segala kesabaran kita itu dengan pahala yang mencurah2 dan hapuskan dosa kita yang lalu... jadi.. demi Allah, aku bertahan.. dan demi Nabi ku !..

ok.. stop bout that k.. korang pernah baca buku kisah Rasulullah S.A.W tak??? sesiapa tak baca bagi yang beragama islam uh.. tolong pikir alek la korang uh umat siapa k. ! sebab Rasul dah banyak berkorban untuk kita.. jika korang tak baca.. alangkah rugi nya korang sebab korang tak tahu apa2 tentang nabi.. malah.. korang tak tahu apa2 cara yang mampu kita dekatkan diri dengan baginda kelak ... so.. segera cari buku Rasul kita dan BACA !!!!

aku tiba2 berkata sedemikian kerana.. aku hari ini juga telah menitikkan air mata ini buat Rasul junjungan kita... aku ada baca kisah Ikramah.Tahu Ikramah siapa tak?? Ikramah uh mula2 menjadi musuh utama Rasul tapi telah diberi hidayah oleh Allah apabila die banyak kali terselamat daripada beberapa bencana.. die ni serius degil yang amat.. keras hati.. tetapi akhir nya hati nya menjadi lembut dek hidayah yang Allah beri kepada nyaa.. sungguh beruntung Ikramah ni keranaa die berada semasa zaman Rasul !.. die juga berpeluang bersama Rasul hingga ke akhir hayat baginda..

Perkara yang membuatkan aku menangis ini apabila saat membaca kisah baginda meninggal dan saat Ikramag meninggal.. ya ampun.. serius aku memang nangis.. duduk kat kedai buku ni ha.. boleh pulak menangis time uh.. ! ahahhaa... mesti orang kata aku giler tapi lantak la.. apa diorang tahu.. tahu nak ngutuk je... hayati nya tidak sekali !.. memang rugi orang kita ni... haih !

ok2... aku kerja full time sampai Ahad ni.. fuhhh !.. memang letih la... letih DUDUK !.. bengkak punggung meh.. nasib masih ada permandangan yang boleh menyejukkan hati betaaa !!.. hahahha.. macam anak raja pulak dah kan..

banyak jugak tadi aku baca buku.. tapi aku tak pernah bosan baca kisah Rasul.. biar menangis baca kisah Rasul asalkan bukan novel cinta.. apa eikaaw dapat nangis kepada benda yang sia2??? nangis mengenangkan pengorbanan Rasul lagi baik !.. malah kita makin nak berselawat beb !.. so.. jika rasa nak dapat syafaat dari Rasulullah S.A.W, sila berselawat ye... ok Salam !

sekian...

No comments: