Sunday 27 February 2011

with Along Tercinta

salam readers..heyoo !
hari ahad ni aku kesunyian.. duduk rumah sorang unless pagi tadi sume ahli rumah ade ..
bile da start kul 11 abah, akak,angah dan along keluar rumah...
dengan kesayuan hati ini, aku pon just duduk lepak saje la... nak makan pon macam tersangkau2 je selera aku *hak hak hak ! giler ! selera aku mane pernah stop kot coz ari2 makan wo *
ok2..

bile along dah alek... aku tolong along kemas rumah.. waaa... along aku comei  plus tembam !.mwuah la along comei.. hehehe... after dah kemas2 aku pon duduk ngan along.. sambil2 uh aku wat la sesi soal jawab ngan along memandangkan along lah antara brother aku yang paling susah mahu jumpee maa.. mane tak nye..dier pergi kerja waktu pagi dan balik malam... kekadang tak menentu.. bila balik dier menat cangat2..

plus, tadi member aku dok ajak nak gi maen bowling hari esok tapi waktu yang dier tetapkan agak bertentangan dengan waktu aku berada di rumah mak cik ku.. urmm..sowi sygg...aku tak dapat join...

aku further agi dok bagi tahu member aku agi sorang.. dier dah lame ajak aku gi tanye sal kerja cikgu sementara.. namun berbagai persiapan aku tak buat lagi dan aku mula berfikir.. bagaimana aku mau teruskan semua kerja sedangkan aku pergi kerja pon kena ayah aku or akak aku yang hantar?? takkan sepanjang waktu aku nak nyusahkan orang?? takkan aku nak tumpang kwn aku yang excited nak kerja tue kan sepanjang mase kan???... akhirnye aku lepaskan dier sahaja.. biar la..kalau dier nye mak cik ke ..pak cik ke... sedare ke ape ke la kan nak ajak dier kerja.. pergi je la.. aku tak dapat nak ikot coz aku mempunyai halangan nye.. memang kalau nak seribu daya kalau tak nak seribu dalih tapi aku ni jenis seribu kali pikir tentang tak menyusahkan hidup orang dan akhir nye sikap aku uh menjadi buah mulut orang... aku rela stay kat rumah jek bagi tak buat orang lain susah..

along aku pon nasihatkan aku bagi banyak bersabar.. memang sekarang ni susah jugak tapi insyallah, hasil kesabaran akan memberi ganjaran nye..

hanye along aku sahaja yang boleh bagi aku kekuatan dalam kehidupan ni... aku sayang giler kat along !
even aku dok bersedih, aku harap kari seterusnye aku mampu menjadi manusia yang gembira :)

No comments: