Wednesday 22 June 2011

what we give, we get back !

Salam. erk. aku tak tahu nak cerita ape. maybe bosan la kut bace kisah aku ni. awal2 anda diingatkan, lau rase bosan. sila2 lah kembali ke dashboard anda ye :) harap maklum.

okae2. aku nye life hari ni normal. macam anak dara biase jek. duduk rumah buat hal sendiri serta buat kerja2 rumah sahaja. paling teruk pon keluar buat kerja kemas rumah macam sapu sampah, meracun, mesin rumput, bakar sampah, tanam sayurr... dan bla3 ...dats all. oh tidak lupa baca surat khabar.

tadi aku lebihkan mase melayan kerenah kucing2 tercinta. mereka kelihatan kebosanan. kesian mereka. aku lak dah bosan natap fon aku yang takkan nak berbunyi2 tue. fon tue akan berbunyi dengan nyaring apabila si dia yang tercinta kembali dari kem plkn die. erk..so nobody will ring2 my fon laa kan. oh. ade ! seorang adik yang bernama Akmal.

oh.. hari ni dalam sejarah aku cakap kasar dengan die. die adik yang bercakap dengan lemah lembut tapi perangai sengal. entah la. perangai die makin berubah. aku sayang adik aku ni tapi... tak tahu lah ape silap nye. die selalu berkelahi dengan awek die. awek die pon adik aku. sape lagi lau bukan si Ca. ca sekarang dah busy masuk belajar. sebelum ni diorang gaduh sebab ca mahu layanan daripada mal sedangkan mal busy kerja. tapi aku hairan. kenapa xleh curi mase sekejap mesej? serius lah. dengan aku dulu boleh lak curi2 mesej time keje. dengan awek susah.

sekarang. die pulak dapat bala. ha ! amek kau ! merasa lah semua balasan ! aku memang pantang orang jadi zalim ni. what??? remeh?? weyh... ni lah die. sikap endah2 tak endahni yang memusnahkan hubungan. same ade dah kahwin atau tidak. nape aku cakap macam ni? kawan aku sorang dah tawar hati ngan balak die sebab balak die endah tak endah dengan die. lame jugak die bersabar sehingga akhir nye die berubah menjadi pendiam (mungkin ) .. berubah dengan balak die je la. dah tak marah2 macam dulu. dah tak mesej2 dan kol2 macam dulu. mesej pon ala kadar. gaduh dah kurang. mungkin dengan pasti nye suda tiada konflik gaduh2 ni. tambah pulak dua2 kerja. sorang kerja dari pagi sampai malam. sorang pulak kerja tak tentu mase. ha.. aku bukan lah nak menyibuk. tapi aku amat simpati. aku as one of da closer cuba nak tengok mereka hepi. namu apa kan daya. aku bukan malaikat. mungkin ade hikmah semua ni berlaku di depan mata aku. aku sahaja yang nampak perjalanan life mereka mungkin.

ditambah lak adik aku ni. ya ampun. mengapa kah dikau berbuat begini dik oii.. urmm. tadi aku marah die. sebab perangai die dah berubah dengan aku. die kate aku tak faham die. xfaham yang die tengah penat. die sakit.  mungkin salah lah kot sebab aku amek berat sangat pasal die. aku diam, die kate aku macam sombong. what larrrh???? maybe salah waktu aku mesej tapi ape la salah kan reply mesej uh lek lok. damn la kan. pasni aku da lenyap dari dunia ni baru la nak rasa bersalah sampai xmo maafkan diri sendiri (konon lah kan haha ).

manusia ni memang macam tue kan, gambaran kisah aku ni memang dah selalu jadik. orang kisahkan kita bile dah berjauhan. bila dah tiada lagi disisi. mengapa tak mahu menghargai ketika mereka yang mengasihi ini masih hidup??? dulu aku dah kena banyak kali. memang mereka yang buat aku tak lari daripada kena blasan perbuatan mereka la kan. beringat la. ape kita buat kat orang, kita akan dapat. dats all.

No comments: