Wednesday 8 June 2011

saat di kampung :)

fuuuuuuuhhhhhhhhhhhhh....
kampung ku tercintaaa !!!!!!!!!
di sini nafas aku...

tika duduk bersendirian.. fikiran melayang memikirkan masa depan..
masih dihimpit masalah yang entah bila nak setel...
tapi aku patut sedar diri...
masalah ini diberi oleh Allah...
pernah aku berkata sendirian..
Allah duga kita kerana Dia sayang kitaa..

jadi aku pon cuba membuka minda seluas yang boleh...
bak kata kawan aku..
"cuba jadi matang... kau dah besar ! "

kata kakak, " walau apapun masalah nya..pasti ade jln keluar. hani jgn sesekali lupakan allah... Dia lah yg berkuasa di atas segala sesuatu.. jgn jadikan kekalutan dan kesempitan hidup alasan utk kita melakukan sesuatu yg di murkai Allah..
klu hani kejar kasih syg manusia .. dia akan tinggal kan kita satu hari nnti.. tapi kejar lah kasih syg dari Allah sbb Allah tidak pernah meninggalkan dan melupakan kita...
hani jaga solat... insyallah akak jamin hidup hani akan jadi labih tenang...."

thanx akak.

Aku mula perah otak aku tadi memandangkan hati tenang sedikit. insyallah esok aku cuba mencari sumber rezeki yang halal demi meneruskan hidup ini. Aku nak balas jasa abah dan abang2 aku :)


No comments: