Friday 24 June 2011

inspirasiku

Salam. setiap orang mesti ade seseorang yang dijadikan inspirasi kan?? btol tak?? begitu jugak aku  :)

okae2.. :) semalam actually aku telah berjumpa dengan member aku sejak form2 iaitu Shaameem. oh3 !!! aku amat2 merindui diee !! actually die sedang merawat hati yang luka.. kesian sangat kat die. Bf die tinggalkan die setelah dier berusaha memajukan lelaki tue.. adoyai... ni lah die rencah kehidupan. Dugaan ni Allah beri untuk ingatan kita kan??? sabar sahaja la.. memang mula2 bagaikan tertonggeng ke tong sampah rasa nya dek rasa terluka ditinggalkan but we as a person should move on ! yeah ! kita bersama atau keseorangan tetap kena teruskan hidup. kita kena ingat bahawa kita masih ade yang menyayangi kita dan kita juga harus sedar yang ade lagi orangyang sangat2 mengharapkan kita hidup dengan baik iaitu mak dan ayah !

selame ni mak ayah dah besarkan kita kaw2 bai. berjuta2 duit dikeluarkan untuk membesarkan kita. tak kira lagi dengan penat lelah nyaa.. oh3 !! tidak boleh dikira dengan jari dan hati. hanye Allah je tahu jumlah nye rakan2 kuh ! by da way, we must love our parents okae.

berbalik kepada member aku ni. Die ni seorang yang strong jugak. Macam Miss gak. bila jumpe aku, die sentiase tersenyum. die kate, hati die sangat2 tenang apabila dapat tahu aku mahu berjumpe dengan die. Die tak mahu lepaskan peluang untuk berjumpe dengan aku. wow ! so sweet beb.  then bile dah jumpe kami pon share la cerita2 kami. memang banyak sangat2 dugaan kami berdue dan kami take dis chance to learn from it ! belajar dari kesilapan kita. kami bersama2 bermuhasabah diri. die bagi aku kata2 semangat dan aku pon turut serta bagi die kekuatan ! kita kalau sorang2 memang pasti akan jadi lemah sebab kita takde supporters ! but when we have meet our friends, kurang2 nye kita mampu meluahkan sikit2 rase sesak nafas kita tue sayang.. learn from it.. bila tension, bawak la diri keluar sekejap untuk menyedut udara segar dan bergaul lah dengan mereka2 yang lapang untuk kita okae :) dats is a gud therapy ! best therapy baby !

Shaameem dari dul memang understand aku. hehehe. dan kami always be togetherr ! dulu la.. sekarang dah tak sangat but i wont let the great time with her if i could hangout with her beb !

dia lah inspirasi ku. die menyedarkan aku bahawa hidup ni perlu diteruskan. Sebagai hamba Allah. kita kena sedar kita ni hanye meminjam sahaja dari Allah. Apa yang Allah duga hanye nak menguji iman kita. Semoga aku kuat menghadapi rencah2 kehidupan ini. Mereka yang kuat adalah INSPIRASI KUH ! THANX BABY LOVE ! :)

No comments: