Thursday 9 June 2011

5 hari

Salam..

ada apa dengan 5 hari uh???? keseronokan kah???oh tidak..sudah tentu tidak.... sejak majlis berlangsung lagi hati aku rasa macam tak ok je.. memang seronok jumpa akak yang kita teringin kita nak jumpa tapi tanpa aku berfikir, pelbagai kejadian berlaku. Sakit time uh aku menanggung. Akhirnya aku melukakan hati dan perasaan sahabat aku sendiri.. Selalu nya jika aku benggang dengan kawan aku sendiri, aku akan marah terus. Aku takkan nak kompromi langsung dah, tapi kali ni die adalah kawan baik aku. Jika dia di sana menangis memikirkan kenapa lah aku buat die begitu, aku pula di sini menangis mengapa aku sezalim itu terhadap die. Memang die banyak buat aku benggang tapi aku tahu tue semua untuk kebaikan aku. Aku terlampau bodoh sekarang ni sebab tak fikir dulu.. Benda yang aku nak pasti aku takkan dapat. ya ! aku yakin aku takkan dapat lagi dah benda yang aku nak.. kini aku lepaskan segala2 nya.

Pelbagai dugaan demi dugaan aku diuji selepas aku bertindak sebegitu. Hanya Eya sahaja nampak keadaan aku yang ntah betul ke tidak ni.. tiap2 hari aku menangis sebab rasa kesal dengan sikap diri sendiri... yes... aku diberhentikan kerja sebab sikap mementingkan diri sendiri dan tak reti berfikir... sedih weyh.... ketika itu aku rasa macam aku tiada kemampuan berfikir lagi dah. Pernah tak korang berada dalam keadaan stuck??? keadaan yang membuatkan korang betul2 berhenti buat apa2 sahaja... ??? aku rasai semua itu... mungkin sebab aku agak loading dalam segala2 hal agak nye..

di kampung aku memang buat hal aku sendiri... memang baba dan mama memahami aku... aku sayang sangat kat baba dan mama... even anak2 die.. Eya dan Nani memang cuba buat aku gelak... dan cuba faham aku... aku tahu Eya faham situasi aku cuma die lebih nak berpihak kepada aku... kenyataan nya aku yang salah... kesian Eya.. die hampir2 tekanan dalam aku tengah kusut..

agak2 dah 2 hari macam tue la rasa nya barulah ada member aku iaitu huzaifah... memang dia nasihatkan aku.. aku memang ambil mase sangat2 nak berfikir... tiba2 berlaku konflik pula dekat facebook... aku yang tengah kusut makin di tambah pula kusut nyaa... kawan aku pergi sound member konflik aku.. Ya Allah... aku    xmo gaduh... dah penat... time tue jugak nazira bagi mesej... bila die bagi tentang hargai persahabatan, aku memang terus menitis air mata.. dulu kawan aku yang lain dah tinggalkan kengkawan aku iaitu Ontot, Wawa, Nazira, Huzaifah... now aku pulak buat macam tue... aku sepatut nya perbaiki keadaan tapi aku makin perosak lagi.... aku rase aku tak patut ada dengan diorang.. diorang tak sepatut nya dapat layanan macam ni...

air mata ni takkan berhenti.... ni lah dia hukuman buat diri aku... yang tak pernah sedar akan kehadiran sahabat sejati... keluarga yang yang selalu mengambil berat...

plus aku sendiri dah buat along aku sedih.... aku tak mahu kehilangan diorang semua... tak nak.....




No comments: