Tuesday 21 June 2011

Peralihan

Salam. tadi aku balik kampung untuk menjenguk ayahanda kuh yang tercinta iaitu Baba. Baba dah sakit dah.. die sakit memang macam arwah mak. Sayu sangat hati ni bila tatap muke baba. Lemah jek aku tengok betul2 macam mak.. Dulu mak bila kaki die bengkak, sentiase terbaring je kat katil. Die pasti akan panggil aku dan mintak aku urut die.. macam tue jugak la baba.. Tadi sampai2 jek terus tengok baba. Alahai cian sangat2. nangis rase hati aku.

Sampai2 jek baba panggil. aku duduk sebelah baba. aduhai.. Muke baba pucat, badan die panas, kaki die bengkak.. Pakai kain pelekat jek. Aku sampai jek memang aku cium dahi baba dan tangan die. Aku urut2 tangan die. Die kate kebas. Tue la die,jika dah kena sakit kencing manis, bila dah tahap teruk sendi2 mesti sakit dan darah tak dapat mengalir dengan baik. Jadi aku urut jek la baba.. kaki aku tak urut sebab sakit bengkak uh ade lagi. Adik aku eya lak nangis sebab die nye kucing si Mok2 tak sihat. Alahai.. Memacam dugaan menimpa mereka... Akak aku la yang bawak si Mok2 ke klinik. Nasib la ok doktor cucuk kan ubat tahan sakit. Ade virus dah masuk dalam perut kucing comel ni. Eya kate dah 3 ekor kucing mati dah.. SEE ! Memang power betul virus ni.. masuk perut terus.. mentang2 kecik.. haih... nasib aku tak jadik doktor taw.. lau tak memang kena belasah dah dengan aku. heheh

Eya sebab dah sibuk melayan kucing, die lak dah naik pening.. sebab ape??? sebab tak makan.. perut sebu masuk angin.Tue bila dah kucing die dah dibagi ubat barulah ade selera nak makan cikit.. pastue sempat bergosip dengan si Eya ni tadi sebelum aku bergerak balik Salak.. hehehe.. memang aku sayang Eya. Die adik paling faham aku, paling sabar dan dengar jek bebelan aku. Ape yang tak boleh blah uh, die tetap kate aku betul dalam sesuatu hal walaupun aku rase diri aku salah.. huhuhuh.. adik yang sangat2 baik dan comel ! Eya ni lagi stronger meh. sebab ape.. sebab die masih wait sang arjuna die uh.. wawawa.. arjuna die ego la.. hope arjuna die nanti nak balik kepada dieee la.. jangan lah buat adik aku sedih agi... kesian awww. Ingat hati ni bahan mainan kee? please ok.. dont try dat..

Urmm.. ??? Memang panjang mukadimah aku ni beb. haha.. Peralihan yang aku maksudkan hanyelah kedudukan seseorang apabila bercinta.. Saat bercinta dengan manusia apabila kita sedang ingat Allah dan saat kita tak ingat Allah. Dua2 perit tapi lagi bagus yang mase ingat Allah. Sebab keuntungan di dunia dan akhirat kita dapat. Sedangkan apabila kita bercinta mase tak ingat Allah hanye merasai nikmat ketika di dunia. Itupun sekejap yang amat. Balasan tue memang tie tue jugak dapat. Sebab Allah tak restu hubungan itu. Aku rasai semua tue bila mendengar lagu NUR KASIH.. jika redha.. insyallah kita akan dapat cume perlu bersabar sahaja :)

Betul tak ?? hehehe.. Jadi, amalkan dengan sentiase mengingati Allah  dan Rasul . Dulu aku alim kan?? erk... aku merasai dugaan nye. Dugaan ketika melayan kehidupan duniawi. Kalau iman tak cukup memang goyah !.. memang semua ni pengajaran buat aku sendiri .. Learn from it Haniee.. :)

erkk.. panjang nyee., okae2.. aku stop sampai sini je ye.. salam :)

No comments: