Thursday 14 April 2011

Matang

Salam .. :)
kematangan... inilah dia yang sentiasa diulang oleh akak dan cikgu2 aku dulu... diri aku dahulu menjadi kebudak2kan.. namun dek kerana pengalaman hidup yang baru bermula.. membuatkan aku sedar bahawa aku kena menjadi matang... kerana aku sedar mase itu terlalu suntuk untuk aku bazirkan dgn hanye tidak memikir kn mase depan ku ini..

2 tahun aku mengalami kejutan budaya hidup... iaitu tingkatan 6.. walaupun tingkatan enam tidak seperti universiti tapi sekurang2 nya aku dapat nampak Pra kehidupan universiti...berbagai ragam manusia aku temui... agak memeritkan jika terkena sesuatu dugaan. namun semua itulah yang membuatkan aku belajar menjadi sabar even aku tahu aku ni baran...huhu

baru2 ini aku ade baca buku tentang "PENGALAMAN ADALAH GURU TERBAIK"... sungguh bernas motivasi2 yang dibentangkan dalam buku tersebut..

macam yang korang ketahui.. aku telah mendaat dugaan yang tidak henti2... tapi aku berfikir semula... dugaan hanye diberi oleh Allah jika die sayangkan kita.. jadi aku pendam kan semua itu kerana aku tahu.. Allah menyayangi diri ini :)

4 comments:

sabrina said...

yup..bersyukurlah apabila diberi dugaan,sbb 2 tndenye allah syg kn kte...))

Unknown said...

pengalaman boleh jadikan diri kita matang..tp kdg2, drpd pengalaman orang lain pn kita bleh ambik utk jadikn pengajaran dan seterusnya menambahkan kematangan dalam diri kita..=)

grawwrbabe. said...

yup.. betul jejaka... eyh2.. jejaka jenguk hani nye blog ye :).. hehhe...
sabrina... Allah memang syg kan kitaa :)

zuwaidah said...

terima segala dugaaan ALLAH dengan sabar...dan selalulah bersangka baik atas setiap dugaan itu.