Sunday 3 July 2011

Stronger !

Salam. Nak tahu tak??? beberapa hari ni aku berduka cita. sangat2 berduka cita taw. sedih apabila seseorang yang sangat2 aku sayang berubah hati terhadap aku. KESALAHAN yang aku buat tue bat die rase sia2 setia pada diri ini. Tak mengapa la. aku tak kisah. aku tahu kau senang2 jek nak rase tawar hati dekat aku. tapi better kau tawar hati bila aku langsung tak cerita perkara sebenar kat kau kan??? kau jugak kata kongsikan segala2 nya dengan kau pi puiiihhhh ! cam CELAKA BAI ! 

memang aku sedih. tapi takpe. ni semua ade hikmah ! Allah mahu aku sedar yang aku harus teruskan hidup ni. jangan leka dengan lelak yang hanye tahu bagi harapan KOSONG ! 

aku masih teringat kata2 abang angkat aku iaitu Adi. die kate, "Orang sekarang lebih pandang pada rupaa. Orang sekarang dah macam orang yang zaman lame dulu. menilai kulit daripada kandungan buku. PAHAM??"

kata2 abang ni memang membakar segenap jiwa aku. sekejap jek aku dah ditinggalkan orang.Lagipun aku dah rasa dah yang die akan tinggalkan aku. Lelaki kacak la katekan... mane nak secocok dengan aku beb. aku ni gemuk. muke pon buruk. tapi aku bersyukur Allah jadikan aku sedemikian supaya tak bongkak !

it"s okae la.. aku kena chill.. bukan mati pon bila orang tinggalkan kita.. hidup jek kan?? kite mati bila Allah dah takde dengan kita lagi :( 

teruskan hidup dan just pandang ke depan. banyak lagi benda yang aku kena capai. benda2 macam ni bukan keutamaan pon. hanye khayalan sementaraa.. dan ape lagi yang membuatkan aku sangat2 terfikir... bila kita dah berada di akhirat nanti, kita takkan ade nafsu.. dan semua ini akakn lenyap. kita semua akan menikmati kehidupan yang aman damai tanpa perbalahan dan gembira bersama Allah dan Rasullullah ! :)



2 comments:

fynahere said...

pesan akak..biar lelaki mengejar kita..jangan kita mengejar lelaki.. =)
kalau dia xnak..biarkan..tak rugi pon dia xnk adik sebab akak tau dia memang tank layak langsung untuk adik =)

grawwrbabe. said...

thanx kaka :)
mule2 ase sedih sgt pi kena lawan gak perasaan ni..
:)