Friday 8 July 2011

Komitmen???

Salam dear readers beloved !!
oh3 !! WHAT a day larh hari ni bagi aku... aku takde pe nak buat sangat hari ni... just tolong2 akak aku masak as usual :) BUT !! something happened dan aku asa hal ni patut dijadikan pengajaran.. yeah. pengajaran buat kita semua..

Pepagi tadi member aku kol dan mengadu yang die sangat2 memerlukan aku... then aku terus chow pergi ke destinasinya iaitu Tesco Nilai.. hehehe... tempat kerja lame aku beb :) nak tahu siapa member aku?? siape lagi yang kerja kat Tesco tue kalau bukan si Naziera maa.. kesian die aku tengok... keletihan sangat2.. dan ape yang buat aku terkejut, wo !!!! kedai uh nampak berselerak !!!! oh my gosshh !! urmm.. dulu kalau aku dan nazira berganding bahu kerja kat situ nampak kemas jeee.. but now what had happened to that stall laaa???

Nazira nak berhenti kerja.. plus, ade pekerja baru yang kerja kat situ pon dah berhenti dah.. aku tak tahu ape sebab... maybe pasal gaji???? pasal gaji ni aku tak berani sentuh pi aku berani kata please laa... kalau pekerja got a problem, boleh timbang rasa sikit tak??? 

" Saya malas nak fikir masalah pekerja".. 

Member aku dah demam.. even die pon fikir adakah bos nye itu sakit sampai takde respon mase dihubungi. Plus apabila dia memerlukan saja baru nak contact dan siap suruh kerja lebih sedangkan die dah tahu ni kawan aku dah nak berhenti kerja.. 

Dulu kes aku pon macam tue. pakai berhentikan je. Aku tak kisah kalau die tak nak fikir pasal pekeja tapi pepandai tanggung baliklah balasan ko buat kat pekerja yang beriya sangat2 nak kerja ntuk cari rezeki bagi hidup. Ketika aku dibehentikan dulu rasa agak terkilan tapi aku bermuhasabah balik, takpe lah. its ok..ade ubi ade batas.. ade hari Allah balas. :) 

Sekarang semua litang pukang. Ingat lah beb. kita kalau nak jadi majikan, ingat lah sedikit pasal pekerja. Macam mane ko nak maju tanpa pekerja??? Keuntungan tue dapat diperolehi ke tanpa pekerja2 bawahan??? lingkup weyh lau xde pekerja ni.. Silalah jangan lupakan pekerja2 bawahan even serendah2 pekerja tue yang kelihatan takde standard pon...

Ingat orang tak berdoa ke apabila mereka rasa teraniaya??? konfem beb.. sikit jek ko buat orang benggang.. fuh.. berderet ayat2 berdoa.. fikir ke atau tidak.. sekarang... pekerja lain sikit pon tak mahu fikir kan kesusahan ko sebab ko dulu buat pekerja2 lain rasa sakit.. including me !!!!!!!! 

No comments: