Friday 1 July 2011

Kekuatan !

Salam... perasaan sedih masih menghantui sahabat aku. Dia kembali seperti dulu. Setiap malam mengadu dengan aku...  aku bagaikan seorang ibu dah rase nye.. die kalau ade problem konfem cari aku dan sure.. die akan ceritakan segala2 nye. ape yang aku tak tahu pasal die?? hurmmm.. tapi memang aku dapat nampak kesedihan die.. semua ni terjadi atas sikap die. ape boleh buat... jika die tidak bersikap endah tak endah, orang takkan buat die macam ni. orang lain pon ade kepentingan die jugak. sifat enah tak endah uh ko boleh lah buat dengan aku tapi orang lain tahan ke???? no !!! serius cannot larrhhh beb !.. 

Aku tengok yang lagi seorang pon kesian pi nak buat macam mane kan. Macam mane pon jika dah berpisah.. mereka kena move on je la.. ni sahabat aku da remove die.. nak buat macam ne.. sahabt aku ni tak boleh rasa terluka lagi... sebab kenangan lame masih menghantui diri die. Die pon aku rase kena fokus untuk diri die gak sekarang. memang perit buat mase ni pi dah lame2 insyallah okae. 

Sahabatku ni lak dah dari dulu aku dah nasihatkan die. die degil. masih nak gatal kapel gak. Ingat aku cakap kosong ke. die kalau kapel pon hati tetap kosong. sebab die masih berluka nanah segala... malam tadi aku cakap lagi, ade tak pompuan yang tahan dengan life die kat rumah die nun sane??? majoriti bile dapat tahu life die macam ne, konfem ade rasa macam tak boleh tempuh sebab takut tak kuat jek perasaan diorang. member aku sorang kuat giler sampai lali hati die.. 

Sejak kenal die.. ape jek gelaran aku tak dapat ?? Kawan??? mak??? Sayang??? Akak??? ape lagi??? baby??? same la tue dengan sayang dah tue.. belasah jek la perkataan ape pon... memang tue gelaran yg aku dapat. die dah takde sape bersame die.. mase die ade kapel tue pon aku biakan dulu.. jauh2 sikit dari die.. maklum lah orang akan pikir ape lak kang. sedangkan aku ni awek orang lain.. even Lan dah cukup faham dah situasi aku time uh... nangis sedih aku... Lan jek la yang dengar... nasib lah Lan sangat2 memahami... 

aku berdoa sangat2 laa... sahabt aku yang dulu kembali semula dalam diri die. die yang sekarang bukan diri die yang dulu. die yang sekarang sangat2 lah different ! macam2 perubahan terjadi... hanye aku sahaja yang tahu tiap2 perubahan die.. dan aku harap sangat Allah makbulkan doa aku.. aku mahu sahabt aku kuat dalammenempuhi hidup nyee..

lagi satu kan, kisah hidup nye aku ikuti taw.. nak tahu kenapa??? hahaha. sebab terlampau banyak konflik.. dan aku suke corak kehidupan yang Allah tetapkan tue.. betapa kreatif nye Allah mewujudkan jalan cerita die.. begitu jugak life aku dan orang lain.. tapi aku terpahat pada life die... :)

cinta tak semesti nya memiliki. namun cinta ini hanyalah cinta sahabat kepada sahabat. itulah niatku. moga die sedar dalam hidup nya :)

No comments: