Tuesday 13 March 2012

Informasi..

Assalamualaikum.
Aku baru sahaja habis kelas pagi ku. Hehe.. Rasa lucu semasa di kelas. Hahaha.. OK2. Aku memang macam ni. Selalu gelak dulu baru nak terangkan situasi yang menjadi kan kejadian nampak lucu.. ^_^ >weee~<

Ok. Kelas aku hari ni membincangkan pasal maklumat. Asas2 tentang maklumat dimana bagaimana bentuk maklumat yang baik dan maklumat yang tidak baik. Erk.. Mesti korang rasa ni pehal lak pulak formal sangat kan. Anyway, ni sebahagian apa yang aku belajar dan aku rasa ada juga student di luar sana yang ambil tentang pengurusan maklumat akan belajar tentang asas2 ini. Kalau sem lepas, aku hanya belajar teori sahaja tapi sem 2 ni, aku dan rakan kena memberi contoh2 maklumat yang baik dan maklumat yang tidak baik. Hahaha.. So skema right. Tapi aku rasa semua ni agak bagus kerana kita mampu mengetahui mana satu informasi yang baik dan tidak baik. Takde la cakap tue pakai hentam je kan. Paling kurang kena ade pengetahuan. 

Jadi, memandangkan subjek tue berkaitan pengurusan maklumat, asasnya kami kena belajar mencari maklumat2 isu semasa dan terangkan apakah baik dan buruknya. Hehehe. di sinilah keseronokan berlaku. Hahaha. aku ambil contoh blog sahaja. Semalam aku ada tengok satu blog ni. Aku lupa nama blognya tapi memang banyak iklan. *pergh.. terlampau banyak iklan buat page aku loading nak mampus untuk masuk ke page nye.* Hahaha.. Kita ni nak alert pasal informasi je daripada iklan. Letak sikit2 sudah la kan.. hehehe.. Nak jadi cerita, aku buat satu contoh pasal informasi yang tidak baik melalui internet. Hehe.. Jangan marah ek. Penceritaan palsu di dalam internet iaitu blog. Jadi, apa yang di sampaikan tua tak betul la kan. Ini semua kerana malam tadi aku terbuka satu blog. 

Masa tue aku tertarik nak bukak page tue sebab tajuk entry nye ialah MARIA OZAWA ADA ANAK DENGAN MR. BEAN !!!!  HAhahahaa.. damn giler ! terkejut aku. Aku sorang je la kan. KAh2... rupenye palsu.. Kurang hajak ! hahaha.. Mati2 la aku fikir si Mr. Bean ni nakal.. EIsh2.. buat den sosak nafas jek.. Aku peminat Rowan Atkinson taw.. hehehe..Entry tue berunsur gurauan tapi sedikit mahu tegur, kita sebagai pengguna blog kekadang didatangi pembaca dari pelbagai usia. Berhati2 lah nak buat cerita. Kekadang kanak2 yang baca entry kita. Hehehe.. Jadi, kita tak mahu lah pemikiran kanak2 ni terjejas kerana entry kita. 

Manusia pasti berhubung untuk dapatkan informasi walaupun gosip sekali pun., hik hik hik ^_^

Sama2 kita kongsikan la maklumat yang baik2.. Itulah antara benda aku belajar dan aku yakin, korang sebagai pengguna dan pembaca juga memikirkan benda yang sama kan.. Harap tiada terasa hati dan aku sangat2 sokong korang kongsikan informasi yang bernas.. Sama2 kita mematangkan permikiran kita kerana kita bakal jadi pemimpin juga suatu hari nanti kan.. Setuju?? hehehe.. Wasalam.

No comments: