Saturday 3 December 2011

Perginya baba...

Salam semua... dengan sayu nya hati mahu ku kata kan bahawa baba ku sudah pon kembali ke rahmatullah pada 1 Disember 2011 dalam pukul 6.10 petang. Pemergian nya hanya ditemani adik nani ku iaitu anak bongsu baba... Hati ku lemah sangat apabila menerima berita pemergian baba... sungguh ! baba orang yang paling ceria dan apabila orang yang paling ceria pergi, pastinya akan mengundang kesunyian kepada keluarga aku...

korang nak tahu tak, bila sampai je kat rumah baba... aku lihat sekelilingnya pasti ternampak ragam2 aku dan baba serta keluarga bersuka senda.. terus menitis air mata ni.. sebab aku pasti merindui baba.. usikan baba. Ya Allah.. aku tak kuat mula nyaa.. kerana baba da most funniest n nicest person in my lifee.... die garang tapi manje kan aku sangat2... kalau die ejek pasal Lan tue kan.. hahahaa.. DEYH je die sebut... pi skrg... tak dapat lagi aku dengar ejekan nyaa... baba ... i really miss u baba... when we gonna meet again baba???

semalam, sebelum baba dikebumikan, aku baring disebelah jenazah...sebab malam kan.. jadi kami anak beranak menemani baba.. aku orang yang paling last baring kat baba.. aku tak henti2 cium muka baba.. aku usap je kaki dan tangan baba.. sejuk sangat...cian baba... pasni sape temankan baba... aku nak je peluk baba lame2.. tapi mesti roh nye rasa sakit sebab jasad nya disentuh mungkin.. erm... baba... i love u so much.. u always make me stronger... now... where can i get dat spirit..

semalam aku tengok motor baba.. terus nangis lagi.. aku pandang tempat tadah abuk rokok die.. nangis lagi.. ape saje la aku tengok, mesti nangis.. tengok mama lagi aku nangis... sebab aku selalu duduk dengan baba mama sendirian... mase baba n mama datang rumah aku, baba dan mama la yang ajak aku teman diorang.. borak2.... Ya Allah.. semua kenangan ni manis dan aku tak mampu lagi ntuk jadi kuat... ha !! lagi satu... kalau tengok bengkel besi baba.. lagi arrr aku nangis weyhh !!! kat situ la aku urut die selalo.. kat situ la baba ubat kan kami jika kami sakit.. kat situ la segala2 nya bermula.....

dulu mase mak dah tiada, baba lah yang selalu bagi kami semangat.. baba buat kami sekeluarga tergelak2.. mengajar kami erti kehidupan...erm... aku berdoa moga baba tenang dan bahagia di sana.. mwuah to baba..., I LOVE U !

No comments: