Wednesday 28 December 2011

Good

Assalamualaikum. Apa khabar? Sihat? aku?? Alhamdulilah sihat je sekarang ni. Bersyukur sangat2 kerana Allah mengurniakan kesihatan yang baik terhadap ku :) Berdoa lah moga orang lain yang sedang menderita sakit dan sebagainya mempunyai kekuatan zahir dan batin. Mereka sebenarnya diuji Allah kan?? Jika mereka berjaya menjadi seorang yang sabar, mana tahu kan ade tuahnya buat mereka sendiri.. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihani..

Minggu ni study week sudah bermula dan aku baru saje pulang ke rumah.. Melawat kubur arwah Baba.. menemani abah dan adik beradik tercinta.. Ya Allah.. rindu nya bukan kepalang.. Kalau aku nangis, takkan beri apa2 kesan.. jadi aku sedekahkan al-fatihah buat mereka semua.. moga mereka mendapat keringanan dalam doa ku ini.. aku rindu mereka sangat2..sampai kadang2 aku rasa nak ikut mereka pulang saja tapi aku masih lagi bernafas dan semua ni adalah kehendak Allah.. Allah menarik kesayangan kita bukan untuk menjadi zalim tapi ingin memberi kita kemanisan hidup dengan masa depan kita.. masa depan inilah yang bakal kita corakkan sendiri.. moga aku sendiri mampu mencorakkan masa depan aku dengan lebih baik lagi :)

Tambah lak dengan keadaan kucing tersayang aku.. si Patah.. ekor die kena potong.. awwww.. ekor die berulat weyh.. berlubang sebab ekornye tue dah mati sel nye.. name die pon dipanggil patah sebab tulang ekornya tue dah patah,jadi, die tak sense sangat ekor die aw.. bila ekornye tue berdarah dan luka pon, die tak rasa.. tue yang menyebabka ekor dier berulat.. Sumpah weyh, aku geli campur geram !!! eeee !!! bila nampak ulat tue kuar, aku tarik n picit2.. eeee !!!! besar2 lak tue.. memang lumat la ila dah sampai di tangan aku.. harap maklum ye ulat bongok !! eeee... jangan jumpe aku lagi okey! hahaha

Now Patah dah agak ok.. lepas je dipotong ekor nye... die sedar dan terus jadi lpar.. erk.. okey2.. maklum la penat jadi loyer tekak tue kan miaoww?? hehehe.. along dan akak aku pon hepi tengok Patah dah jadi ligat balik..hehehe.. sekarang pon.kuantiti kucing aku di rumah dah makin bertambah..alhamdulilah :)

sebahagiannya kucig arwah Baba.. kucing kesayangan die lak tue..hehehe.. dapat lepas rindu melalui miaow2 baba.. :)


last but not least.. may i keep remembering Allah who have give me breath for every second.. :)

No comments: