Saturday 31 December 2011

Perang hati


Assalamualaikum..
Pernah tak kamu semua berperang dengan hati sendiri??? Pernah tak rasa kusut nak buat benda yang diredhai dan tidak diredhai Allah.. ?? Aku sendiri sedang menghadapinya.. gundah nya hati hanya Allah yang tahu... Sedang hati ni datang cemburu pada seseorang kerana melayan orang lain atau kawan melebihi diri kita, aku berpeprang sama ada nak marah ataupun tidak... sampai mahu demam dibuatnya.. Aku nak sangat melawan nafsu ku ini agar tidak terbabas dengan sikap gelojoh ni.. ikutkan hati saja tanpa berfikir dengan waras....

Kadang2 sampai menangis kerana diri ini tidak mampu bertahan melawan amarah yang wujud dalam diri.. Ya Allah.. Hanya Kau saja tahu bahawasanya aku ni manusia yang lemah.. Aku pohon agar apa yang aku miliki kini diredhai oleh-Mu...

Aku belajar berfikir panjang agar tidak melukai hati orang lain walaupun hati sendiri terluka.. Kerana semua yang terjadi atas Kehendak-Nya.. bagaimana mahu aku tentang semua sedangkan itu semua takdir-Nya..

Moga aku mampu belajar banyak perkara dari kejadian2 yang mudah menjatuhkan aku ini.. Yang pasti.. Allah sentiasa ada dengan ku... Amin..

2 comments:

inni akhafullah said...

tersangat lah pernah!

grawwrbabe. said...

kawan baik kita nana yang buat perangai ni.. he never changing... i dont know nana until when. erm...