Tuesday 31 May 2011

syg abah selama nyaa

Salam... hurmm.. pagi2 lagi dah menatap muka abah tercinta... sayu nya tengok raut muka abah yang tersayang yang mula nak bekerja keras demi kami... aku pon tak mahu melepaskan peluang ntuk bekerja keras... alah.. apa lah sangat duit ni yang nak diberi berbanding dengan titik peluh nya menjaga aku sepenuh hati... duit nya telah habis sebanyak mungkin nak bagi aku dan adik beradik makan...

dugaan datang menimpa... menguji perasaan anak2 tapi aku tetap jugak menyayangi abah. abah paling bersabar dengan ku... mampu memberi semangat kepada ku... "abah ni bukan belajar sampai universiti tapi kalau boleh nak tengok anak abah semua nya belajar sampai ke menara gading.. itu semua sudah cukup bagi abah rasa gembira... arwah mak pon juga akan gembira melihat kamu semua berjaya dan paling penting jangan lupa dengan agama serta tanah tumpah kita ... berbakti lah buat negara, bangsa dan agama yaa."

what a wonderful dad i have... :)

semua orang ada ayah yang hebat... macam mane pon kedudukan ayah korang semua di mata masyarakat... korang mesti lah hargai ayah korang dengan sebaik nya kerana kita tidak akan wujud di muka bumi ini tanpa ayah kita....

bagi pendapat aku.... ramai orang telah mensia2 kan ayah mereka... kesian tahu tak.. memang lah ayah tue mungkin berbuat dosa tapi kan... kita sebagai anak dan sebagai hamba Allah jangan lah mudah menghukum serta jangan lah derhaka... tak cium bau syurga maaa.... kita sebagai teman paling rapat dengan abah... hendaklah memelihara abah dengan sebaik nya... sayang abah korang....

aku??? hanya abah dalam hidup aku.... abah bagaikan nyawa ku... aku tahu.. jika aku tiada sesiapa... abah je yang akan bersama aku... kalau aku sedih.... abah mesti pujuk... mesti bagi kata2 semangat.... berapa ramai kata abah macam2.... tapi abah tabah... bagi aku... abah paling sabar....

sabar menahan diri dari perasaan amarah... sabar dalam menerima orang mengutuk nyaa....

oh abah.. i love u... abah tiada ganti....

nobody can be like u abah... abah tak pernah marah aku teruk2... tak pernah mencarut terhadap aku... tak pernah kata aku anak yang bodoh... tak pernah !!!!!

inilah abah aku.... abah yang penuh dengan kasih sayang :)

No comments: