Tuesday 17 May 2011

kerinduan :)

Salam ! aku rindu2 !!!! but to who ek??? by da way... hari ibu baru berlalu....aku siit pon tak teringat heheh sebab hari2 ku agak kelam kabut... but.. bila aku ternampak budak kecil membawa bunga dan kad ke arah ibu merekaaa di Tesco... barulah hati ni terasa... "oh... hari ni hari ibu... tapi nak wish pada siapa????" .... dengan segera nya aku ambil telefon dan mesej semua guru2 wanita ku... sungguh... aku memang rindu mak.... tapi bagi melepaskan semua ni.. aku cuba lah melepaskan nye kepada guru2 kuh....

Antara guru yang paling awal aku wish ialah Puan Rohani Othman... sungguh !... die mirip arwah mak... garang nye.. manje nyee... hehhe... dulu mase form6... aku memang nakal... senakal2 nyee... die kata aku ni dah agak berubah dari budak yang baik ke arah budak yang agresif... mungkin perubahan remaja kan.... mase tue.... aku kongsi kan semua nye segala rase aku dengan die.... siapa aku suka... siapa aku rindu.. siapa aku sayang... kiranya die je la yang tahu.. hehehe...dan die merupakan inspirasi hidup aku.... kisah nya terpahat dalam jiwa ni..... ketabahan die aku ikuti.... die macam mak.... mengalami berbagai2 dugaan.... sakit segala..... namun demi keluarga tercinta die meharungi ujian tue dengan sabar....

aku memang nangis bila tengok jalur kehidupan die.... malah kan.... aku kerja ni pon kerana jasa nyaa... walaupun aku dan die dah berpisah sudah dari alam persekolahan tapi die masih mengambil berat tentang aku dan rakan2 yang lain.... berapa ramai rakan2 aku sudah dapat dugaan hidup... die lah tempat rujukan kami.... kami tahu die mampu jadi ibu kami semuaaa.... ibu, guru dan segala2 nya buat kami...

semoga die tabah selepas ni dalam kehidupan nyaaa...

buat arwah mak.... hanya doa yang mampu aku iringi buat nya.... aku rindu mak....

No comments: