Tuesday, 24 May 2011

kagum dengan merekaa.

Salam.... oh my blog.. i miss u larhh.... dalam kesibukan ku bekerja.... berbagai dugaan datang bertandang.... namun dengan hati ini juga lah aku titip kan sifat sabar (walaupun aku ni panas baran ) .... aku yakin.. sifat sabar membantu aku mendapat kembali ketenangan hati....bukan calang2 nak belajar bersabar untuk diri aku yang kuat baran nya ni.... lagipun masih belajar lagi kan... hope can last la...

dan dalam ditimpa pelbagai dugaan.. aku mula terkenang Rasul... sahabat baginda seperti Bilal bin Rabah... antara sahabat nabi menerima dugaan yang kuat sekali namun akhirnya bebas daripada seksaan tuan nyee... bila da terkenang tue semua.. baru lah aku melembutkan sedikit hati ni.. aku yakin Allah dekat dengan aku dan aku tahu Allah akan membantu hamba2 nyaa... minta sahaja pertolongan dengan Allah.. cuma lambat atau cepat sahaja datangnya pertolongan-Nya...

sambil2 tue aku mulakan hobi baru aku iaitu membaca semua novel2 remaja yang comel2 hasil karya Ain Maisarah dan rakan2 nyaa.. by da way... aku sudah mula rapat dengan salah seorang rakan2 nya... sungguh... memang kagum dengan kesungguhan mereka dalam berusaha mewujudkan bahan2 bacaan untuk kanak2 remaja kini.. padat pula tue dengan pengajaran.... aku yang dah masuk 20 tahun ni pon sama teruja dengan setiap ayat2 cerita tue....

macam member aku cakap kan.. aku kena cari matlamat dalam hidup aku..jadi kini aku akan cuba mencari sesuatu dalam hidup aku.. aku mahukan satu kemajuan walau ditimpa dugaan2 kerana aku tahu.. Allah bersama aku :)



4 comments:

noraim said...

sy pon suka novel² utk remaja. so sweet :)

grawwrbabe. said...

heheheh...sweet dan xbosan kan??? hehe

zuwaidah said...

kak zu dah addict novel ramlee awang mursyid

grawwrbabe. said...

hehehh.... nanti hani pon nak cube bace novel ramlee awang mursyid :)