Tuesday 14 February 2012

Cuti a.k.a rehat

Assalamualaikum. Fuh. Cuti yang enak. Hehehe.. Enak buat aku la. Tidak pasti buat rakan2 ku yang lain kerana aku mendapati ada sebahagian rakan2 kampus ku bekerja pada cuti begini. Aku? Hanye duduk rumah, menjage keadaan rumah serta berkemas-kemas. Biasakan diri untuk sentiasa menjadi kemas. Nama pon  perempuan kan. Hehehe.. Ok2.

Beberapa hari yang lalu iaitu pada hari sabtu, rakan aku dari Jengka, Pahang ade berkunjung ke Kuala Lumpur untuk membeli belah. Wah, aku dengan perasaan tak sabar2 terus mengajak dia berjumpa. Al-maklumlah, kami sudah berabad lamanya tidak berjumpa ( nampak sangat koman menipunye yee hehehe).. Tak adalah. Memang sebelum ni ada juga berjumpa tapi taklah selama yang hari sabtu hari tue. Agak seronok. Aku berjaya meriangkan diri dengan dia. Ha?? Siapa dia ye? Oh, ok2. Nama dia ialah Nur Marliana. Sedap kan nama dia? Yes ! TOTALLY !

Dia antara sahabat yang sentiasa memberi kata-kata hikmah kepada aku. Ada juga rakan2 aku yang sentiasa memberi kata2 semangat dalam diri ni. Mereka ialah Naqiah, Dan Fiani. They never give up to me. Moga Allah sentiasa memberi rahmat dan keberkatan dalam kehidupan mereka. Mereka tegas tapi berhikmah. Itulah sifat sahabat kan. :)

Terima kasih Nana kerana sudi berjumpa dengan saya walaupun sekejap saat kita berjumpa. I feel so calm met with you dear. Plus with ur changed. I love it. Nana pun sudah memenuhi aktiviti cuti saya sekaligus nya.

Selain rakan2. Aku sentiasa ditemani oleh Ain ( adik sedara) dan kucing2 kesayangan. hehehe.. Tidak lupa pada Keluarga tercinta. Mereka sentiasa balik rumah dengan cerita2 yang lucu.. hehehe.. i miss my child moment. A lot of humor inside it.

Cuti ni aku luangkan waktu untuk bersendirian dan menenangkan fikiran je walaupun kadang2 ada juga babak bergaduh tue. Erk? abaikan ok.. hehehhee.. bagaimana dengan korang?




p/s : syok sangat cuti kerana tidur saja. Macam mereka di atas.. hehehe ngeh3. Macam mana pun bukan tidur saja ya. Baca buku tetap kena dilakukan . ^_^

No comments: