Tuesday 3 January 2012

i wonder..

Assalamualaikum. ~
hurmm.Aku sepatutnya tengah study but stop for awhile. Okeyh ! Gud luck for gurls and guys yang bakal menempuhi exam. hehehe.

Semalam tengok cerita 3 idiots. Mesti ramai dah tengok kan. Kesian kan kat Rancho a.k.a Chotte a.k.a Punchuk?? hehehe.. so many names but i love it ! Tambah pulak si Aamir Khan tue pelakon kegemaran aku. Walaweyh, lagi bersemangat aku mahu tengok maa. Watak yang dia bawak lak pon banyak beri pengajaran. Tersentuh hati ni tengok bagaimana rupanya usaha anak2 orang susah di India untuk berjaya serta berniat nak membantu mak ayah mereka yang telah bersusah payah memberi makan pakai mereka. Dalam movie tue ade babak kan  sedih dimana salah seorang pelajar bernama Joy dah nak graduate. So, dia dengan bangga dan suka hati ingin menggembirakan ayah nya dengan meminta tolong Ketua Pengarah Universiti dia memberitahu tentang Majlis graduasi dan pencapaian die. TAPI ! malang yang amat apabila ketua tue pi cakap lah yang Joy tak berjaya menghabiskan pelajarannya kerana gagal menyiapkan projek yang diarahkan dan lazy membuat helipkopter yang ntah ape2.. huh ! begitu menusuk kalbu hati aku bila tengok Joy terkedu melihat ketua die bercakap begitu. Nangis aw.

Dalam masa yang sama, Rancho tengok kejadian tue sebab semua tue berlaku di koridor unversiti. Rancho rasa nak tolong si Joy sebab nampak sangat Joy kecewa.. malam tue, Joy nyanyi tapi aku langsung tak paham maksudnye.. hahahhhaha ;p . jadi, bermulalah kisanya itu... bla bla bla bla...at the end, Rancho dapat hidupkan helikopter berkamera tue tapi...... Joy sudah pon bunuh diri iaitu gantung diri. So SAD ! BLAME IT TO THE CHIEF.. huhuhu.. jahat betul Virus tue....

kalau aku nak cerita every part of da movie memang takkan habis la kan.. try la tengok bagi orang yang tak pernah tengok tue kan. tapi yang dah pernah tengok, mesti korang tak bosan kan (yang bosan tue tak yah la sibuk.hahahah ;p) but, Aamir Khan ku so sweet !!!!! hehehehe... muka die still young walaupun dah tua hahahaha... dulu muka die tak hensem macam sekarang. hihihhi.. ok stop.. ngada2 kan.. ok :)

Da most sweet guy in my movie life. erk?? hehe.. Aamir Khan. 
Pasangan gila2. hahah
this is one is like Lan right..?? hehehe.. comel
Aall izz Well...
Dats all.. but da point is , bila kita belajar pandai2, kita mampu buat mak ayah yang hidup susah tue gembira tanpa henti tahu. Mereka lagi rasa lega adalah. Salah seorang member aku pun ada kata, "mak ayah aku tak nak tahu apa yang aku selalu buat di luar atau mana2 pun tapi mereka nak tahu aku boleh belajar.."

Jadi, sebagai anak, jasa yang mampu kita balas untuk mak ayah ialah belajar bersungguh2 hingga berjaya. Kalau tak berjaya pun tak mengapa tapi pastikan kita belajar sungguh2 demi mereka. Sebab. bila kita dah belajar, macam2 benda kita tahu buat dan tambah lagi, korang hasil amalan korang tue mempunyai kebaikan buat mak ayah yang telah menatang minyak yang penuh buat korang.

Now, i wonder what my dad is doing at his workplace. hehehe.. Abah, i miss u so much. Aku paling rindu senyuman abah sekarang ni. Kejap lagi memang nak kena kol ni.. bergayut sebentar dengan abah aku ye.
p/s : bagi yang ketiadaan mak ayah, rajin2 la ye mengaji. Sejukkan roh mak ayah korang dengan bacaan ayat Al-Quran.. kerinduan korang pon terubat ok :")
ok, now im miss my arwah baba dan arwah mak. miss hug them closely. i want them. T_T

No comments: